Arbeidsdagen min starter 09:00 på hverdager. Da kommer jeg inn døra i 6. etasje i Storgata 5 i Norges Råeste Markedsbyrå. Da er det allerede fullt trøkk, og jeg er som regel sist inn døra. Men, jeg er også den som skrur av lysene hver eneste kveld. Jeg kan telle på èn hånd hvor mange ganger jeg har forlatt kontoret og det fortsatt har vært noen der. Arbeidsdagen min slutter i 23-tiden.
I september 2017 så gikk jeg høylytt ut og sa “jeg skal bygge Norges Råeste Markedsbyrå”, og siden da har dette slukt all min tid. På denne reisen har vi vært gjennom svært mye – blant annet rekruttert 15 mennesker, reist til et titalls forskjellig land og byer, jobbet med noen av de mest krevende kundene du kan forestille deg og innovert innenfor markedsføring som ingen andre har gjort før oss. For øyeblikket så er det spesielt ett prosjekt som opptar mye tid og fokus, og det er et bokprosjekt. Vi utvikler en helt ny markedsteori, og dette dokumenteres hver eneste uke gjennom podcastserien “Documarketing i Læreboka”.
For at jeg skal være produktiv må jeg ha fullstendig oversikt over kalenderen min. Det kommer så mye ad-hoc innimellom slaga, så jeg titter på kalenderen min hver eneste halvtime. Videre er det viktig for meg å jobbe med prosjekter og utfordringer som setter meg litt fast. Jeg jobber kontinuerlig med de mest krevende oppgavene, og føler at jeg på den måten minimerer risikoen for at vi som selskap skal stå skikkelig fast i grøfta i fremtiden.
Jeg er alltid i jobbmodus og har vanskeligheter med å koble av. De gangene jeg virkelig klarer å koble av er når jeg gamer litt. Gode gamle Counter Strike er noe jeg har plukket opp igjen de siste ukene. Når sesongen tillater det så klarer jeg også å koble av ved å ta en 4-timers golfrunde på Losby i Lørenskog. Golf er så utrolig vanskelig at det å tenke på noe annet enn neste slag er helt umulig.